ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały i czasowy Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały i czasowy

Szczegóły informacji

Zameldowanie cudzoziemca na pobyt stały i czasowy

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Referat Spraw Społecznych i Zamówień Publicznych

Ogłoszono dnia: 2018-06-06 13:32:15

Termin załatwienia

niezwłocznie

Osoba kontaktowa

Joanna Kubicka

Miejsce załatwienia

pok. 204

Telefon kontaktowy

(68) 470-73-24

Sposób załatwienia

sposób dostarczania dokumentów: osobiście, przez pełnomocnika

Wymagane Dokumenty

-wypełniony formularz zgłoszenie pobytu stałego lub  czasowego wg obowiązującego wzoru
-dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu
- ważny dokument podróży (paszport) lub inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo w stosunku do Obywatela Unii Europejskiej do wglądu
-paszport ( w stosunku do obywateli pozostałych państw) do wglądu
-dokument potwierdzający uprawnienia do pobytu na terenie Polski do wglądu

Opłaty

-opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy w wysokości 17 zł; nie podlega opłacie skarbowej zaświadczenie wydane do celów przedmiotowo zwolnionych z opłaty skarbowej
-opłata 17 zł za pełnomocnictwo, zwolnione są pełnomocnictwa udzielone małżonkowi, dzieciom (zstępnym) oraz rodzicom, rodzeństwu (wstępni)

Tryb odwoławczy

- nie przysługuje

Uwagi

- zameldowanie stanowi rejestrację danych o miejscu pobytu i może nastąpić w miejscu faktycznego pobytu,
- zameldowanie winno być zgłoszone przez obywatela Unii Europejskiej i członka jego rodziny w terminie 30 dni od przybycia do miejsca pobytu stałego lub czasowego a obywateli pozostałych  krajów w terminie 4 dni; zwalnia się z obowiązku zameldowania cudzoziemca, którego pobyt na terenie Rzeczypospolitej Polskiej nie przekracza 30 dni,
- cudzoziemców melduje się także na pobyt czasowy poniżej 3 miesięcy ( nie dotyczy obywateli UE i członków ich rodzin)
- cudzoziemiec nie może w Polsce przebywać dłużej, niż pozwala mu na to dokument, który potwierdza prawo pobytu w Polsce
- zasady dotyczące się obywateli UE stosuje się do obywateli Islandii, Norwegii oraz Szwajcarii,
- zgłoszenie zameldowania na pobyt stały lub czasowy dokonuje się osobiście lub za pośrednictwem pełnomocnika w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym ze względu na położenie nieruchomości.
- fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu w którym następuje zameldowanie

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony