ˆ

Rok 2007

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała nr X/97/07Rady Gminy Żary z dnia 29 listopada 2007r. w sprawie Statutu Sołectwa Lubanice

Informacja ogłoszona dnia 2007-12-06 14:21:57 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uchwała nr X/97/07
Rady Gminy Żary
z dnia 29 listopada 2007r.
w sprawie Statutu Sołectwa Lubanice
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.7, art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zmianami / uchwala się: Statut Sołectwa Lubanice
Rozdział 1
Nazwa i teren działania.
§ 1. 1.Ogół mieszkańców sołectwa stanowi samorząd mieszkańców wsi.
2.Nazwa Samorządu Mieszkańców brzmi: Sołectwo Lubanice
3.Sołectwo Lubanice położone jest w Gminie Żary, w Powiecie Żarskim, w Województwie Lubuskim i obejmuje obszar 10,6 km2.
§ 2. 1.Sołectwo Lubanice jest jednostka pomocniczą Gminy Żary.
2.Samorząd mieszkańców sołectwa Lubanice działa na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:
1/ ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami/,
2/ uchwały Nr VI/26/03 Rady Gminy w Żarach z dnia 24 kwietnia 2003 r. w sprawie uchwalenia statutu Gminy Żary,
3/ niniejszego statutu.
§ 3. Ilekroć w statucie Sołectwa jest mowa o:
1/ Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Żary.
2/ Radzie Gminy – należy przez to rozumieć Radę Gminy w Żarach.
3/ Statucie Gminy – należy przez to rozumieć Statut Gminy Żary.
4/ Przewodniczącym Rady Gminy – należy przez to rozumieć Przewodniczącego Rady Gminy w Żarach.
Rozdział 2
Zadania Sołectwa oraz sposób ich realizacji.
§ 4. 1.Do zadań Sołectwa należą wszystkie sprawy mające istotne znaczenie dla sołectwa i jego mieszkańców, a w szczególności:
1/ współpraca z organami gminy w wykonywaniu zadań publicznych na rzecz sołectwa
2/ reprezentowanie interesów mieszkańców Sołectwa wobec organów administracji rządowej i samorządowej i innych podmiotów życia publicznego,
3/ tworzenie warunków do pełnego udziału w życiu publicznym Sołectwa wszystkich jego mieszkańców,
4/ organizowanie samopomocy mieszkańców szczególnie przy usuwaniu skutków klęsk żywiołowych oraz wspólnych prac na rzecz swojej miejscowości
5/ współpraca z radnymi z terenu Okręgu wyborczego w zakresie organizacji spotkań lub dyżurów oraz kierowania do niego wniosków dotyczących Sołectwa,
2. Do zakresu zadań przekazanych Sołectwu przez Gminą należy:
1/ podejmowanie działań i współudział w ich realizacji w dziedzinie sportu, rekreacji, kultury, oświaty i zdrowia,
2/ współdziałanie z policją i strażą pożarną w zakresie bezpieczeństwa, porządku publicznego i ochrony p.poż. na terenie Sołectwa,
3/ podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska naturalnego w zakresie;
a/ budowy sieci wodo-kanalizacyjnej.
b/ utrzymania porządku i czystości,
c/ ochrony zieleni i drzewostanu,
d/ poprawy i przestrzegania warunków sanitarnych,
4/ wspieranie działań gminy w zakresie pomocy społecznej w szczególności sygnalizowanie potrzeb społecznych dotyczących organizowania określonych form pomocy społecznej.
5/ współdziałanie z miejscowymi organizacjami pozarządowymi w sprawach kształtowania właściwych postaw mieszkańców, a w szczególności gotowości niesienia pomocy sąsiedzkiej, kultury, współżycia mieszkańców, wzajemnego szacunku, kultywowania tradycji oraz poszanowania mienia,
6/ gospodarowanie powierzonym przez gminę mieniem komunalnym w granicach zgodnych z celem i zakresem przekazania;
7/ sprawy zbywania nieruchomości budynkowych, lokalowych i gruntowych dot. obiektów użyteczności publicznej położonych na terenie Sołectwa
8/ współdziałanie w zakresie ładu przestrzennego
3. Sołectwo jest właściwe w sprawach:
1/ mienia komunalnego przekazanego Sołectwu w zarząd na zasadach bieżącego korzystania z tego mienia w zakresie zwykłego zarządu zgodnie z ustaleniami statutu gminy i niniejszego statutu,
2/ przeznaczanie dochodów ze składników mienia przekazanych Sołectwu,
3/ organizowaniu wspólnych prac społecznie użytecznych,
4/ przeznaczanie środków finansowych znajdujących się w jego dyspozycji;
4. Zadania Sołectwa przekazane przez gminę realizowane są poprzez:
1/ podejmowanie uchwał w sprawie wyrażenia opinii w zakresie działania samorządu mieszkańców ze szczególnym uwzględnieniem
a/ zgody na realizację przedsięwzięć z zakresu budowy dróg, kanalizacji, wodociągów, kopalni kruszywa, stacji paliw, wież telefonii komórkowej, zakładów demontażu pojazdów i innych podobnych inwestycji,
b/ zbywania nieruchomości budynkowych i lokalowych, które stanowiły obiekty użyteczności publicznej (szkoły, ośrodki zdrowia, poczty, zabytki itp.)
c/ opracowania założeń do planów zagospodarowania przestrzennego, planów rozwoju lokalnego itp.,
d/ zbywanie nieruchomości gruntowych, które nie są położone w zorganizowanych osiedlach domków jednorodzinnych lub takich, które w czasie obowiązywania planu zagospodarowania przestrzennego nie były przeznaczone na cele nierolnicze ( np. place, skwery, boiska przyszkolne, itp.),
2/ współuczestniczenia w organizowaniu i przeprowadzaniu przez Wójta Gminy Żary konsultacji społecznej projektów uchwał w sprawach o podstawowym znaczeniu dla mieszkańców Sołectwa,
3/ występowania z wnioskami do Rady Gminy i Wójta Gminy o rozpatrzenie spraw, których załatwienie wykracza poza możliwości samorządu mieszkańców,
Rozdział 3
Organy Sołectwa.
§ 5. 1. Organami Sołectwa są:
1/ Zebranie Wiejskie,
2/ Sołtys
2. Działanie Sołtysa wspomaga Rada Sołecka.
3. Kadencja Sołtysa i Rady Sołeckiej wybranych przez Zebranie Wiejskie trwa 4 lata od chwili wyborów.
§ 6. Zebranie wiejskie jest organem uchwałodawczym Sołectwa. Prawo udziału w Zebraniu Wiejskim mają wszyscy mieszkańcy Sołectwa posiadający czynne prawo wyborcze do Rady Gminy.
§ 7. Do wyłącznej właściwości Zebrania Wiejskiego należy:
1/ wybór i odwołanie Sołtysa, Rady Sołeckiej lub poszczególnych jej członków,
2/ zajmowanie stanowiska w sprawach istotnych dla Sołectwa i jego mieszkańców,
3/ współuczestniczenie w organizowaniu i przeprowadzaniu przez Radę Gminy konsultacji społecznych,
4/ opiniowanie spraw wymienionych w § 4 niniejszego statutu,
5/ ustalanie i przedkładanie Wójtowi Gminy założeń do budżetu Gminy w zakresie dotyczącym Sołectwa,
6/ współpraca z radnymi z terenu okręgu wyborczego w zakresie organizacji spotkań z wyborcami oraz kierowanie do Nich wniosków dotyczących Sołectwa,
7/ stanowienie w innych sprawach dotyczących Sołectwa w ramach przepisów ustawowych,
8/ rozporządzanie środkami wydzielonymi z budżetu Gminy na zasadach określonych w niniejszym Statucie, na podstawie rocznego planu rzeczowo-finansowego,
9/ przyjmowanie sprawozdań z działalności merytorycznej i finansowej prowadzonej przez Sołtysa,
10/ opiniowanie projektu statutu Sołectwa.
§ 8. Zadania swoje Zebranie Wiejskie realizuje w formie uchwał podjętych zwykłą większością głosów, przy spełnieniu wymogów ważności zebrania.
§ 9. 1.Uchwały i opinie Zebrania Wiejskiego przekazuje się Wójtowi Gminy
2. Wójt Gminy w zależności od charakteru sprawy załatwia ją we własnym zakresie lub przekazuje do rozpatrzenia Radzie Gminy
3. O sposobie załatwienia spraw informuje się Zebranie Wiejskie za pośrednictwem Sołtysa
§ 10. Zebranie Wiejskie z zastrzeżeniem § 23 prowadzi Sołtys.
§ 11. 1. W głosowaniu biorą udział jedynie mieszkańcy Sołectwa, mający czynne prawo wyborcze zgodnie z Ordynacją wyborczą do rad gmin, rad powiatów i sejmików wojewódzkich / Dz.U. z 2003 r. Nr 159 poz. 1547 ze zmianami /,
2. Wyniki głosowania ogłasza prowadzący zebranie bezzwłocznie.
§ 12. W Zebraniu Wiejskim mogą brać udział Przewodniczący Rady Gminy, radni Gminy, Wójt dla referowania i udzielania wyjaśnień. Poza tym w zebraniu mogą brać udział przedstawiciele instytucji i urzędów oraz inne osoby zainteresowane, których dotyczą sprawy stanowiące przedmiot obrad.
§ 13. 1. Z każdego Zebrania Wiejskiego sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1/ datę, miejsce, godzinę zebrania i oznaczenie, w którym terminie zebranie się odbyło,
2/ liczbę mieszkańców biorących udział w zebraniu stwierdzające jego prawomocność /lista obecności/,
3/ nazwiska osób zaproszonych, uczestniczących w zebraniu i ich funkcje,
4/ zatwierdzony porządek obrad, wybór protokólanta,
5/ pisemne sprawozdanie Sołtysa z realizacji uchwał i wniosków z poprzedniego zebrania,
6/ przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji, oraz sformułowanie zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
7/ uchwalone na zebraniu uchwały,
8/ podpis prowadzącego zebranie i protokólanta,
§ 14. Zebranie Wiejskie zwołuje Sołtys:
1/ z własnej inicjatywy
2/ z inicjatywy Rady Sołeckiej,
3/ na pisemny wniosek, co najmniej 1/5 mieszkańców uprawnionych do udziału w zebraniu,
4/ na wniosek Wójta Gminy lub Rady Gminy,
5/ odrębne zasady i tryb zwoływania zebrań wiejskich wyborczych określa rozdział 4 Statutu.
§ 15. 1. Zebranie Wiejskie odbywa się w miarę istniejących potrzeb jednak nie rzadziej niż dwa razy do roku.
2. Termin i miejsce Zebrania Wiejskiego podaje do wiadomości publicznej w sposób zwyczajowo przyjęty tj. poprzez ogłoszenia ( rozplakatowanie) na 7 dni przed terminem zebrania określając I i II termin zebrania.
3. Zebranie Wiejskie zwoływane na wniosek mieszkańców, Rady Gminy lub Wójta Gminy powinno być zwoływane najpóźniej w terminie 14 dni od daty zgłoszenia wniosku.
§ 16. 1. Zebranie Wiejskie jest ważne, gdy mieszkańcy Sołectwa zostali o nim prawidłowo zawiadomieni zgodnie z wymogami Statutu, a w I terminie określonym w zawiadomieniu obecnych jest, co najmniej 1/5 mieszkańców uprawnionych do uczestnictwa w zebraniu. W przypadku braku quorum określonego jak wyżej, Zebranie Wiejskie jest ważne bez względu na liczbę uczestników w II terminie ustalonym w zawiadomieniu, a podjęte uchwały mają moc prawną.
§ 17. 1.Uchwały zebrania zapadają zwykła większością głosów tzn. liczba “za” musi być większa od głosów “przeciw”
2. Głosowanie odbywa się w sposób jawny z wyłączeniem spraw określonych w Rozdziale 4 niniejszego statutu.
3. Uchwały podpisuje Sołtys.
§ 18. 1. Do obowiązków i kompetencji Sołtysa należy w szczególności:
1/ zwoływanie zebrań wiejskich i przewodzenie im,
2/ zwoływanie posiedzeń Rady Sołeckiej i jej przewodzenie,
3/ reprezentowanie Sołectwa na zewnątrz,
4/ organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społecznych mających na celu poprawę życia społeczności sołeckiej,
5/ wykonywanie i kierowanie realizacją uchwał organów gminy i zebrania wiejskiego w odniesieniu do Sołectwa,
6/ uczestniczenie w naradach Sołtysów,
7/ potwierdzenie okoliczności, których przy załatwieniu spraw przez mieszkańców wymagają przepisy prawa,
8/ dysponowanie środkami wydzielonymi z budżetu gminy zgodnie z wolą Zebrania Wiejskiego na zasadach określonych w niniejszym Statucie,
9/ współpraca z radnymi, którzy kandydowali z terenu obwodu, do którego należy sołectwo głównie poprzez ułatwianie im kontaktów z wyborcami,
10/ organizowanie przez mieszkańców Sołectwa wspólnych prac na rzecz miejsca zamieszkania,
11/ organizowanie w razie potrzeby pomocy sąsiedzkiej,
12/ sporządzanie sprawozdań z działalności Sołectwa,
13/ prowadzenie dokumentacji zawierającej między innymi statut Sołectwa, protokóły z Zebrań Wiejskich.
2.Uchwały i opinie Zebrania Wiejskiego Sołtys przekazuje Wójtowi.
3.Wójt może wstrzymać wykonanie uchwały Zebrania Wiejskiego, jeżeli jest ona sprzeczna z prawem, statutem Gminy bądź z statutem Sołectwa.
4.Wójt obowiązany jest przedłożyć taką uchwałę Radzie Gminy na najbliższej sesji.
5.Rada Gminy w przypadku stwierdzenia naruszenia przepisów prawa, statutu Gminy lub sołectwa podejmuje uchwałę o uchyleniu uchwały Zebrania Wiejskiego.
§ 19. 1. Sołtys jest organem wykonawczym Sołectwa i reprezentuje Sołectwo na zewnątrz.
2. Funkcja Sołtysa jako organu wykonawczego Sołectwa pełniona jest społecznie. Postanowienie niniejsze nie narusza uprawnień Sołtysa do pobierania wynagrodzenia wynikającego z przepisów szczególnych.
§ 20. Sołtys niebędący radnym może uczestniczyć w sesjach Rady Gminy, zgłaszać wnioski oraz współuczestniczyć w inicjatywach uchwałodawczych.
§ 21. 1. Przy wykonywaniu swoich zadań Sołtys współdziała z Radą Sołecką, która składa się z 9 (– ciu) osób.
2. Rada Sołecka jest kolegium opiniodawczo-doradczym Sołtysa w zakresie sprawowania Jego funkcji.
§ 22. 1. Rada Sołecka w szczególności wspomaga Sołtysa w:
1/ przygotowaniu zebrań wiejskich i sporządzaniu projektów uchwał tych zebrań,
2/ zebraniu wniosków i innych wystąpień mieszkańców w sprawach Sołectwa,
3/ dysponowaniu środkami finansowymi będącymi w dyspozycji Sołectwa w ramach
upoważnienia wynikającego z uchwały Zebrania Wiejskiego,
4/ organizowaniu wykonania uchwał Zebrania Wiejskiego oraz kontroli ich realizacji,
5/ współdziałaniu z organizacjami społecznymi w celu wspólnej realizacji zadań,
6/ inicjowaniu działań społecznie użytecznych dla Sołectwa i jego mieszkańców.
2. Posiedzenia Rady Sołeckiej odbywają się raz na kwartał. Posiedzeniom przewodniczy Sołtys.
3. Radny z Sołectwa bądź obwodu głosowania może uczestniczyć w posiedzeniach Rady. Sołtys zawiadamia radnego o terminie posiedzenia.
4. Rada Sołecka pełni rolę stałego Komitetu Inicjatyw Społecznych. Zebranie Wiejskie może ustalić inny skład tego Komitetu.

Rozdział 4
Tryb wyboru sołtysa i rady sołeckiej oraz ich odwoływanie i wybory uzupełniające.
§ 23. 1. Zebranie Wiejskie, na którym ma być dokonany wybór Sołtysa i członków Rady Sołeckiej zarządza Rada Gminy. W tym celu określa miejsce, dzień i godzinę zebrania wiejskiego oraz wyznacza przewodniczącego zebrania.
2. Postanowienia Rady Gminy o zwołaniu zebrania wiejskiego dla wyboru Sołtysa i członków Rady Sołeckiej podaje się do wiadomości mieszkańców sołectwa co najmniej na 7 dni przed wyznaczoną datą zebrania.
§ 24. 1. Wybory Sołtysa i członków Rady Sołeckiej lub ich odwołanie przeprowadza komisja w składzie co najmniej 3 osób wybranych spośród uprawnionych uczestników zebrania. Czynności wyborcze lub odwołanie przeprowadza się na kartkach do głosowania, opatrzonych pieczęcią urzędu gminy. Wyboru lub odwołania Sołtysa i członków Rady Sołeckiej dokonuje się w głosowaniu tajnym. W skład Komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące lub odwoływane z funkcji Sołtysa bądź członka Rady Sołeckiej.
2.Do zadań komisji należy:
1/ przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
2/ przeprowadzenie głosowania,
3/ ustalenie wyników wyborów,
4/ ogłoszenie wyników wyborów,
5/ sporządzenie protokołu o wynikach wyborów.
3.Protokół podpisują członkowie komisji.
§ 25. 1. Wybory odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów zgłoszonych bezpośrednio przez uprawnionych uczestników zebrania.
2. W pierwszej kolejności należy przeprowadzić zgłoszenia kandydatów i wybory Sołtysa, a w drugiej kolejności zgłoszenia kandydatów i wybory Rady Sołeckiej.
§ 26. Za wybranych uważa się kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę ważnie oddanych głosów.
§ 27. 1. Mieszkańcom Sołectwa, którzy mają prawo wyborcze przysługuje prawo do złożenia protestu wyborczego, co do sposobu przeprowadzenia wyboru Sołtysa lub Członków Rady Sołeckiej.
2. Protest należy złożyć do Rady Gminy Żary w terminie 7 dni od dnia wyborów.
3. Protesty rozstrzyga Rada Gminy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
§ 28. 1. Sołtys i członkowie Rady Sołeckiej są bezpośrednio odpowiedzialni przed Zebraniem Wiejskim i mogą być przez Zebranie Wiejskie przed upływem kadencji odwołani, jeżeli nie wykonują swoich obowiązków, naruszają postanowienia statutu i uchwały zebrania lub dopuścili się czynu dyskwalifikującego w opinii środowiska.
Z uzasadnionym wnioskiem do Rady Gminy o zwołanie zebrania, na którym ma być rozpatrzony wniosek o odwołanie może wystąpić:
1/ 1/5 mieszkańców uprawnionych do głosowania
2/ Wójt Gminy.
2. Odwołanie z zajmowanych funkcji winno być podjęte po wysłuchaniu zainteresowanego.
§ 29. 1. W przypadku odwołania lub rezygnacji Sołtysa, Rada Gminy zwołuje Zebranie Wiejskie dla wyboru nowego Sołtysa w trybie określonym w § 23.
2. Wybory dla uzupełnienia składu Rady Sołeckiej nie przekraczającego połowy Jej składu osobowego określonego w § 21 ust. 1 przeprowadza samodzielnie Zebranie Wiejskie zwołane przez Sołtysa.
3. Wybory dla uzupełnienia składu Rady Sołeckiej przekraczającego połowę Jej składu osobowego przeprowadza się w trybie określonym w § 23
Rozdział 5
Gospodarka finansowa Sołectwa
§ 30. 1. Gospodarka finansowa Sołectwa prowadzona jest w oparciu o budżet Gminy na podstawie wniosków przedstawionych w uchwale Zebrania Wiejskiego w sprawie finansowania określonych prac, przedsięwzięć lub zakupów.
2. Rada Gminy może odrębna uchwałą przekazać Sołectwu wyodrębnioną część mienia komunalnego, którą Sołectwo zarządza, korzysta z niego i rozporządza pochodzącymi z tego tytułu dochodami.
3. W stosunku do przekazanego mienia Sołectwo wykonuje czynności zwykłego zarządu, polegającego na :
1/ załatwianiu bieżących spraw związanych z eksploatacją mienia,
2/ utrzymaniu go w stanie nie pogorszonym w ramach jego aktualnego przeznaczenia
3/ zachowaniu mienia i osiąganie z niego dochodów
4.Czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu określonego w ust.3 Sołectwo może wykonywać po uzyskaniu zgody Wójta Gminy lub Rady Gminy gdy sprawa majątkowa należy do jej wyłącznej kompetencji .
5. Osiągane z przekazywanego mienia komunalnego dochody przekazywane są do budżetu Gminy.
§ 31. 1. Wydatkami Sołectwa jest udział w budżecie Gminy ustalonej każdorazowo kwoty przypadającej na 1 mieszkańca Sołectwa.
2. Sołtys z Radą Sołecką sporządza projekt planu finansowo-rzeczowego po uchwaleniu budżetu gminy na dany rok budżetowy na podstawie informacji w sprawie środków finansowych Sołectwa, który po uchwaleniu przez Zebranie Wiejskie jest przedkładany Wójtowi wraz z protokołem Zebrania Wiejskiego. Uchwała Zebrania Wiejskiego w tej sprawie stanowi podstawę uruchomienia środków finansowych. Każda zmiana planu finansowo-rzeczowego wymaga zgody Zebrania Wiejskiego.
§ 32. Organy Sołectwa posiadane środki finansowe w ramach budżetu Gminy mogą wydatkować na następujące cele i zadania:
1/ działalność w zakresie sportu i rekreacji,
2/ działalność w zakresie oświaty i kultury.
§ 33. 1. Niewykorzystane środki finansowe będące w dyspozycji Sołectwa w danym roku, wygasają z końcem roku budżetowego.
2. Na uzasadniony wniosek Sołectwa mogą być w Jego dyspozycji w roku następnym.
§ 34. Bieżącą kontrolą gospodarki finansowej Sołectwa sprawuje Skarbnik Gminy i przedkłada informacje w tym zakresie Wójtowi.
Rozdział 6
Nadzór nad działalnością Sołectwa.
§ 35. 1. Nadzór na działalnością organów Sołectwa sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem.
2. Kontrola działalności organów Sołectwa sprawowana jest ponadto na podstawie kryterium celowości, rzetelności i gospodarności.
3. Organem kontroli i nadzoru nad działalnością organów Sołectwa jest Rada Gminy, a w szczególności jej organ wewnętrzny, jakim jest Komisja Rewizyjna.
4. Rada Gminy ma prawo żądania informacji, danych dotyczących organizacji, funkcjonowania Sołectwa, niezbędnych do wykonywania przysługujących jej uprawnień.
Rozdział 7
Postanowienia końcowe.
§ 36. 1. Zatwierdzenie i zmiany w Statucie dokonuje Rada Gminy.
2. W przypadkach spornych, postanowienia Statutu wiążąco interpretuje Wójt.
§ 37. Traci moc uchwała nr XXIII/ 149 /05 Rady Gminy Żary z dnia 29 września 2005r.w sprawie statutu Sołectwa Lubanice
§ 38.Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego.


Przewodniczący
Rady Gminy
Marian Peszek

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-12-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-12-06 14:21:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-12-06 14:21:57
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-12-06 14:21:57
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
677 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony