ˆ

Rok 2007

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Uchwała nr V/39/07 Rady Gminy Żary z dnia 29 marca 2007r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Żary oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu

Informacja ogłoszona dnia 2007-04-04 08:26:08 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

Akapit nr 1 - brak tytułu


U C H W A Ł A nr V/39/07
Rady Gminy Żary
z dnia 29 marca 2007r.



w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Żary oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu



Na podstawie art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.: Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami) uchwala się, co następuje:



§ 1. Projekt uchwały budżetowej opracowany jest przez Wójta Gminy przy współudziale:
- Skarbnika Gminy
- Sekretarza Gminy
- Kierowników poszczególnych referatów i samodzielnych pracowników
- Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych



§ 2. 1. Kierownicy referatów, samodzielni pracownicy oraz kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych opracowują i przekazują Skarbnikowi Gminy w terminie do 20 października roku poprzedzającego rok budżetowy projekty planów finansowych obejmujące prognozowane dochody i przychody oraz wydatki w układzie zadaniowym w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń
- dotacji
- wydatków na obsługę długu
- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji
b) wydatków majątkowych
2. Skarbnikowi Gminy przedkładane są ponadto projekty:
a) planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
b) planu finansowego dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii,
c) wykaz limitów wydatków budżetowych na wieloletnie programy inwestycyjne,
d) informację o stanie mienia komunalnego.



§ 3. Skarbnik w oparciu o przedłożone materiały i projekty sporządza zbiorcze zestawienie dochodów i wydatków oraz przychodów i rozchodów budżetu Gminy i przedstawia je Wójtowi Gminy.



§ 4.1. Opracowany przez Wójta Gminy projekt budżetu w formie uchwały budżetowej zawiera w szczególności:
1) prognozowane dochody według źródeł i działów klasyfikacji budżetowej,
2) wydatki budżetu w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej z wyodrębnieniem:
a) wydatków bieżących, w tym w szczególności:
- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń
- dotacji
- wydatków na obsługę długu
- wydatków z tytułu poręczeń i gwarancji
b) wydatków majątkowych,
3) źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej,
4) wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
5) wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności Unii Europejskiej,
6) wydatki majątkowe (inwestycyjne) w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej,
7) plany przychodów i wydatków Gminnego Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
8) upoważnienia dla Wójta Gminy,
9) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami,
10) zakres i kwoty dotacji z budżetu gminy
11) zestawienie przychodów i rozchodów budżetu,
12) dochody i wydatki związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów i porozumień zawartych miedzy jednostkami samorządu terytorialnego,
13) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałania narkomanii.
14) prognozę długu na okres 4 lat licząc od roku, na który opracowany jest projekt budżetu
2. Do projektu budżetu załącza się część opisową zawierająca objaśnienia w szczególności:
1) przyjęte wskaźniki budżetowe i inne wskaźniki do opracowania projektu, a wynikające z wytycznych Ministerstwa Finansów bądź z odrębnych przepisów prawnych,
2) prognozę dochodów budżetowych według ważniejszych źródeł ich pochodzenia.



§ 5. Projekt budżetu wraz z objaśnieniami i informacją o stanie mienia komunalnego w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy Wójt Gminy przekłada na sesji Radzie Gminy oraz przesyła Regionalnej Izbie Obrachunkowej – celem zaopiniowania.



§ 6.1. Przewodniczący Rady Gminy po przedłożeniu przez Wójta Gminy projektu budżetu niezwłocznie kieruje go do wszystkich Komisji stałych Rady Gminy w celu zaopiniowania oraz wyznacza termin sesji budżetowej.
2. Komisje odbywają posiedzenia, na których formułowane są opinie o projekcie budżetu.
3. Komisje Rady mogą wskazać w wydanej opinii konieczność dokonywania zmian w projekcie uchwały budżetowej, wskazując nowe zadania i źródła ich sfinansowania.
4. Pisemne opinie Komisji Rady przekazywane są niezwłocznie Wójtowi Gminy, który po zapoznaniu się z opiniami podejmuje decyzję o ich uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu i odpowiednio wprowadza poprawki do projektu uchwały budżetowej.



§ 7. Przy ustalaniu porządku obrad sesji Rady Gminy, na której uchwalany jest budżet, powinny być uwzględnione następujące punkty:
1) odczytanie projektu uchwały budżetowej,
2) odczytanie opinii Składu orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej,
3) przedstawienie opinii Komisji Rady Gminy,
4) dyskusja nad wniesionym projektem i ewentualnie zgłoszonymi poprawkami,
5) głosowanie nad przyjęciem uchwały budżetowej.



§ 8. Traci moc uchwała Nr XXVIII/179/98 Rady Gminy w Żarach z dnia 19 czerwca 1998 r. w sprawie procedury uchwalania budżetu Gminy Żary oraz rodzajów i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi budżetu.



§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.



§ 10. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Żary
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Jacek Dobrowolski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2007-04-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jacek Dobrowolski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2007-04-04 08:25:36
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2007-04-04 08:26:08
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2007-04-04 08:26:08
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
622 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony